neděle 23. prosince 2007

Ko Tao - pobyt a potápění

Tak jsme nakonec na ostrově zůstali 3 dny. Bylo tam krásně, pravda - ceny cca o 20-30 procent vyšší než na pevnině, ale i tak to tam bylo cenově dostupné. Je to bezva, když si Čech někde může připadat jako devizový cizinec :)
První den jsme jen tak lenošili na pláži a projížděli si ostrov na motorce, koukali se na různé pláže a pak si vyjeli na jeden z vrcholků koukat na západ slunce. Zkrátka romantika. Večer jsme se ještě rozmazlili - Šárka si dala manikůru a pedikůru, já hodinovou masáž (fakt dobrá) - oboje za 300 Bahtů (150 Kč).
Druhý den přišlo na řadu šnorchlování - půjčili jsme si šnorchly a vyrazili ke korálům. Fakt pěkné, spousta ryb a hezké korály, jedniná stinná stránka byla, že se nám podařilo utopit údajně vodotěsný foťák - nový Olympus Mju 770. Šnorchloval jsem s ním sotva ve dvou metrech hloubky (má vydržet do deseti!!!), vyfotil tak pět-deset fotek a konec. Dostala se do něj voda a kromě foťáku samotného odepsala i polovinu fotek!!! Fakt bezva - jsme bez foťáku a bez fotek z dovolené. Ať žije Olympus... den byl už docela na draka, večer jsme si skočili na večeři (rybička za 300 bahtů) a na internet napsat reklamace na všechny strany (malajský Olympus odpovědel obratem, česká pobočka mlčí i po 3 týdnech).
Třetí den přišlo na řadu potápění - Šárka nakonec odolala mému naléhání, já si za 2000 BH koupil půldenní rychlokruz. Odvezli nás k ostrůvkům na severozápadě ostrova (dalo by se tam i doplavat), pak mi vysvětlili základy potápění, oblékli do neoprenu a dali přístroj - a plav. Napřed ke břehu, kde se trénovaly věci jako vyrovnávání tlaku, dýchání pod vodou a dostávání vody z masky, když tam nateče... Až jsem to zvládl, tak měl následovat hodinový ponor - ovšem po 10 minutách mi začal utíkat vzduch netěsností v hloubkoměru - fakt bezva. Takže po 40 min. jsem měl prázdno. Na houby :/ ... Instruktorka mne ujišťovala, že to je OK, pak říkala, že to hned po návratu dá opravit, ale to je mi platný jak mrtvýmu kapesník. Ale i tak mi to stačilo, potápění mne nijak moc nevzalo ... ne že by to bylo nějak špatný, ale zase úplně unešený jsem z toho nebyl. Padák, paraglide nebo snowboard je lepší zážitek.
Šárka po celou dobu šnorchlovala a byla z toho nadšená ... jen ji trochu požahaly nějaké sasanky nebo co ... jo a já si o korál rozřízl dva prsty ... ale jinak se potápění/šnorchlování vydařilo.
Večer jsme ještě podnikli tůru na nejvyšší pahorek ostrova - 220 mnm (Šárka trochu trucovala a nechtěla lozit po skalách a prozkoumávat divokou džungli:), a pak už jen večeře a hurá na večerní loď na pevninu.

Žádné komentáře: