středa 10. října 2007

První dojmy z Malajsie

Rekapitulace prvních 14 dní

Po příletu mne vyzvedl prof. Woods na letišti, cestou k němu domů jsem docela překvapen rozvinutou infrastrukturou (excelentní letiště, nová dálnice (lepí než máme v ČR), pěkný dům dům,...), Malajsie zřejmě nebude žádný zapadákov. První den bydlím u něj, představí mi manželku, psa, kočku a služku.
Druhý den se ubytovávám na univerzitě (prý byl docela problém sehnat mi ubytování, nakonec jsem na přímý příkaz prezidenta univerzity dostal byt v komplexu VIP&Executive). Prof. Woods měl starost, že byt bude neuklizený a nabízel mi, že pošle vlastní služku ho dát do pořádku, abych se mohl nastěhovat.

Uklízečka
To se ukázalo jako zbytečné, protože součástí bytu je i úklid. Každý den příjde "hádrošmátrá" a poklidí mi. Pravda, moc práce se mnou nemá, jsem poměrně čistotný :), takže se její úklid omezí na zametení podlahy (občas vytře), vynesení koše, úklid v koupelně a zastlání postele. Pokud to mám porovnat s Mexikem, tak docela úpadek :) - tam jsem to měl i s vařením, praním prádla a nákupy. Tady si budu muset asi do prádelny nosit věci sám a lednička se mi taky automaticky nedoplňuje :( (i když prof. Woods odhaduje, že za drobný peníz bych se s ní mohl domluvit na rozšíření jejich služeb - ona však neumí anglicky a moje malajština za moc nestojí :) ). Tak to zatím nechám tak.

Byt

Jinak byt je to pěkný, luxusní 4+1 odhadem tak 90 m2, 3 klimatizované pokoje/ložnice, mramorem vykládaný světlý obývák, kuchyně s lodžií a 2x WC a sprcha. Zařízení je jen strohé - sedací souprava, televize, postele a skříně (a kompletně zařízená kuchyně). Klimatizace je jen v pokojích, v obýváku 2x větrák. Jen ve věci nájmu zatím nevím - nikdo se k tomu nevyjádřil, tak prof. Woods řekl, že do toho zatím nebudem šťourat, je možné, že tam budu jako host univerzity grátis. Uvidíme. Jinak je to na půdě univerzitního campusu - do kanceláře to mám 300 metrů a dvě podlaží.


Univerzita
Multimedia University of Malaysia je největší, nejstarší a přítom nejmodernější soukromou univerzitou v zemi - viz wikipedické heslo. Před cca 15 lety ji založil místní Telecom (zdá se, že je to podobně bohatá firma jako O2 u nás). Univerzita je totálně English speaking - výuka i administrativa. Vše v AJ, skvělé! Jsem tady na Fakultě kreativních multimédií, tak jsem zvědavý, jak tady učí a co dělají. Zatím se rozkoukávám.
Kancelář mám v Knowledge management centru - dobře zařízeno, spolupracovníci vypadají v pohodě (až na to, že tady je šíleně divný dress code :) - kolegyně nosí šátky a jsou zahalené až k patám. Islám. K tomu se ještě vrátím.

Cyberjaya
Univerzita se nachází asi 50 km jižně od Kuala Lumpur v místě zvaném Cyberjaya. Je to největší technologický park v této části Asie - přezdívaný Silikonové údolí Asie, případně Multimedia Super Corridor. Všechno je tu nové, všechno se staví, před 10 lety tu byl jen palmový prales. Je to oáza nejmodernějších technologií. Jsou tu zastoupeny téměř všechny HighTech firmy, které se rozhodly působit v Malajsii (Sony, Ericcson, IBM, Hewllet Packard, ...).
Stinnou stránkou však je, že tady v podstatě není co dělat. Je to takové "satelitní městečko", kde zatím chybí občanská vybavenost... Ale do Kuala Lumpur je to kousek - 20 minut rychlovlakem, a za rozumný peníz (15 ringitů). Už jsem tam párkrát byl, fakt zajímavé město ... ale o tom až někdy příště..

Žádné komentáře: