pondělí 1. října 2007

Příjezd a první dojmy

Je to týden, co jsem přiletěl, pracně se aklimatizoval, zařídil kancelář a připojil k internetu, a teď se pomlalu rozkoukávám. Zřídil jsem tento blog, kam budu snad pravidelně psát postřehy a zážitky z téhle zajímavé Asijske muslimské země.

Krátké shrnutí odjezdu a letu:
  • Před odjezdem mne neminul klasický předodletový shon ... finišování, dodělávání. Na poslední chvíli tradičně pár zádrhelů, vše vyřešeno, můžu v klidu odjet.
  • Noční bus do Mnichova (letenka z Prahy byla cca o 8 tisíc dražší, zpáteční lístek Praha-Mnichov za 1350 Kč, takže ekonomie zvítězila nad pohodlností) .
  • Zajímavé to začalo být při check-inu (odbavení) zavazadel – hned za mnou stáli dva vousatí arabáči – vzorový vzhled mučedníků z Al-Kaidy. Pak pár županistů a zahalených ženských – no, bude to zajímavé.
  • Létáme s Quatar Airlines – poloprázdné letadlo a na to 14 letušek. Rádoby kvalita, ale ... neměli Baileys (já zásadně létám jen na tento Irish Cream!!!), sice rozdali vybrané menu na křídovém papíře, ale pak mi nabídli stejně jen jedno jídlo co jim zbylo :( ... a nepřidávali ... a navíc zrovna můj úsek obsluhovala nějaká nepříjemná připitomělá černoška.
    Zaujalo mne však vybavení letadla – měli v nabídce přes 100 filmů, videohry, hudbu, bylo si s čím hrát :). I zatelefonovat jsem si mohl (6 USD / min.), případně poslat email či SMS (po 2 dolarech). A jeden zajímavý postřeh – letušky mezi sebou mluvily anglicky - asi byly z různých zemí nebo co...
  • Katar – středověk. Po přistání v Kataru se v podstatě kompletně všichni cestující přesunuli do transferové haly – směrem k přepážkám pro vstup do Kataru se vydalo jen cca 5 osob. Není se co divit, tahle arabská minizemička je dost barbarská. Chtěl jsem se tam původně podívat, ale zjistil jsem, že vůbec nevydávají turistická víza. Prakticky se tam nedá dostat. Tak ať si trhnou nohou.
    Ostatně představu o tom, jak to mají zařízené si uděláte i z letiště. Všichni imigrační úředníci v bílém županu a s turbanem. Na zdi cedulka, že kouření mimo kuřárnu přijde na 150 USD a až půl roku vězení. Ještě že za to nekamenují - to si nechávají pro ženské. Fakt ráj na zemi. Navíc tam měli turecké záchody a nevkusně zařízené odletové haly. Rychle pryč.
  • Kuala Lumpur - prý nejlepší letiště na světě (no určitě v top ten). Docela přehledné, rychlé odbavení. Ale to vedro!!! Jakmile opustíte klimatizované prostory, máte pocit, že padnete. 35 stupňů, 100% vlhkost. V tom od té doby žiju.
Tolik k cestě, teď ještě přidám výpis témat, kterým se budu chtít věnovat, ať víte, na co se můžete těšit (ale spíš je to pomůcka pro mne, abych nezapomněl o čem chci psát:).

Témata budoucích příspěvků:

Vedro (a počasí obecně)
Univerzita
Bydlení
Jídlo
Nakupování

Islám
Ramadán
Půst a vše kolem něj
Haram a Halam
Oblékání

Číňaňi
Sport (Badminton)
HariRaya
Open house

Výuka
Kulturní šok

Žádné komentáře: